مدیریت کودکان برای استفاده از فضای مجازی

مدیریت کودکان برای منفعت گیری از فضای مجازی_آینده

[ad_1]
به گزارش آینده

لیلا صادقی با اشاره به افت فرزندآوری و کم شدن تعداد همسالانِ کودکان، اظهار کرد: با افت فرزندآوری، تعداد همسالان برای هر کودک کم شده و از همین رو، در دوره‌ای که کودکان نیازمند برقراری ربط می باشند، مقدار ربط بین آنها به علت افت رشد جمعیت کم شده است. از سویی دیگر نیز، اکنون، ارتباطات اجتماعی بین کودکان در سطح مدرسه و کلاس‌های جانبی (همانند زبان، موسیقی، نقاشی، ورزش و…) محدود به شرایط خانواده و سبک زندگی‌ها، متفاوت بوده و خانواده‌ها، بعضا به دلایل گوناگون از جمله امنیت و فاصله طبقاتی مقدار روابط کودکشان را تعیین می‌کنند.

او همین طور گفت: در این شرایط، کودکان به علت روابط محدود و عدم ربط سالم با خانواده از جمله فهمیدن نشدن نوجوان، عدم صمیمیت در بین اعضای خانواده، منفعت گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی را جانشین برقراری ارتباطات خود کرده‌اند و به عبارتی وجود در اینترنت برای آنها به بخشی از سبک زندگی‌شان تبدیل شده است.

به حرف های این متخصص روانشناسی حوزه کودک و نوجوان، در عصر جاری، کودکان و نوجوانان سبک زندگی دیجیتال را از طریق بازی‌های آنلاین گسترده به گفتن بخشی از روابط اجتماعی و ربط با همسالان انتخاب کرده‌اند، چراکه همسالان و گروه‌های بازی زیاد تر بر زمان حال تمرکز دارند، اما والدین دلواپس آینده آنها می باشند.

صادقی با گفتن این که ملزوم است والدین این حقیقت را بپذیرند و پشتیبانی کنند نوجوان، حضوری سالم و موثر در فضای مجازی داشته باشد، به والدین پیشنهاد کرد که به جای تمرکز زیاد روی از بین بردن وابستگی به فضای مجازی، به این نوشته دقت کنند که چطور با بودن در این فضا، رشد اجتماعی و مهارتی کودک را ارتقاء دهند.

وی معتقد است که وجود کودکان در اینترنت و بازی‌های آنلاین اجتناب‌ناپذیر است، اما تشکیل محدودیت معقول و منصفانه برای نوجوان یک نیاز الزامی است. به طور مثال والدین می‌توانند در رابطه مقدار منفعت گیری از اینترنت با کودکشان سخن بگویید کنند و از این طریق با او به توافق برسند.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری را در آینده دنبال کنید.

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی

[ad_2]