آیا یک فنجان قهوه خوب می‌تواند روز بد را تغییر دهد؟

آیا یک فنجان قهوه خوب می‌تواند روز بد را تحول دهد؟_آینده

[ad_1]
به گزارش آینده

نظرسنجی از دو هزار آمریکایی که هر روز قهوه می‌نوشند، نشان داده است که ۳۱ درصد اعتقاد دارند که اگر قهوه‌‌‌ صبحشان خوب نباشد، امکان پذیر کل روزشان خراب شود. برخی از این افراد آن‌قدر به قهوه‌شان  دقت دارند و با آن وابسته‌اند که از روی طعم یا ظاهر قهوه هم قادرند نادرست در دریافت سفارششان را تشخیص دهند. یک‌پنجم از جواب‌دهندگان پا را از این هم فراتر گذاشته و ادعا کرده‌اند که لذت نوشیدن قهوه تازه زیاد تر از رابطه جنسی است.

این مطالعه که به خواست شرکت قهوه و کافه‌های زنجیره‌ای «لا کولومبه» (La Colombe) و چوبانی (Chobani) و به همت «تاکر ریسرچ» (Talker Research) انجام شد، بازدید کرده است که علاقه‌مندان قهوه‌های داغ و سرد این نوشیدنی را چطور ترجیح خواهند داد.

مطابق نتایج به‌دست آمده، ۵۶ درصد از افرادی که قهوه داغ می‌نوشند، ترجیح خواهند داد نوشیدنی خود را ساده و بدون افزودنی‌های دیگر مصرف کنند. در همین حال ۵۱ درصد افرادی که قهوه سرد می‌نوشند، ترجیح خواهند داد همه جنبه‌های قهوه‌شان را از نوع دانه تا دمای دم کردن آن را خودشان کنترل کنند.   

این مطالعه نشان داد که «فنجان قهوه ایده‌آل» از نظر اکثر افراد این چنین ویژگی‌هایی دارد: هم افرادی که قهوه داغ می‌نوشند و هم افرادی که قهوه سرد دوست دارند، قهوه‌ دم‌کرده متوسط برشته‌‌شده (medium roast) (۵۲ درصد) و با طعم غلیظ، خاکی و شکلاتی (۵۲ درصد) دوست دارند.

بر پایه این مطالعه، اکثر افرادی که قهوه سرد دوست دارند، ترجیح خواهند داد کنار آن از شیرین‌کننده‌ها و خامه منفعت گیری کنند. 

مطابق نظرسنجی محبوب‌ترین طعم‌ها برای خامه‌ها و شیرین‌کننده‌ها وانیلی (۵۲درصد)، کاراملی (۴۲ درصد)، ماکیاتو کارامل (۴۲ درصد)، فندقی (۴۱ درصد) و موکا شکلات سفید (۳۳ درصد) می باشند. طعم‌های الهام‌گرفته از دسر‌ها نیز زیاد محبوب‌اند. 

مکان تهیه قهوه نیز عامل مهمی است. در حالی که ۷۰ درصد ترجیح خواهند داد قهوه خود را در خانه تهیه کنند و ۱۲ درصد زیاد تر مایل‌اند آن را در کافه خواست دهند، ۱۸ درصد هم اظهار کرده‌اند که فقط مهم است قهوه روزشان را داشته باشند و مهم نیست که آن را در خانه تهیه کنند یا از کافه بخرند

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری را در آینده دنبال کنید.

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی

[ad_2]