اعتراض ۸ درصد یارانه بگیران به تغییرات «دهک» خود
[ad_1]
علیرضا محمدی اظهار کرد: مطابق بند (د) تبصره (۱۷) قانون بودجه کل سرزمین سال ۱۴۰۲، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است نسبت به بهروزرسانی دادههای ثبتی، متقن و قابل اتکا دریافتی از دستگاههای گوناگون مشمول ماده ۲۹ برنامه گسترش ۵ ساله ششم، برای دهکبندی و وسعسنجی خانوارها، ۲ بار در سال(هر ۶ ماه یکبار) عمل کند.
او همین طور گفت: باتوجه به آخرین «دهکبندی»، خانوارها میتوانند در صورت لزوم، اعتراض و خواست بازدید مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند. یقیناً سامانه حمایتطی چند روز قبل با اختلال روبه رو می بود، اما هماکنون در دسترس قرار گرفته و سرپرستان خانوار میتوانند با مراجعه به سایت حمایتبه آدرس http://hemayat.mcls.gov.ir در صورت لزوم، اعتراض و خواست بازدید مجدد اطلاعاتشان را ثبت کنند.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در خصوص زمان اظهار نتایج اعتراض خانوارهایی که نسبت به دهکبندی خود معترض می باشند، افزود: بازدیدها به مرور صورت میگیرد، چون باتوجه به این که دادهها ثبتی است و بهروزرسانیها هر ۶ ماه یکبار صورت میگیرد، تا زمان اعمال و بهروز رسانی، تغییری در روال یارانهبگیری فرد تشکیل نمیبشود.
محمدی تصریح کرد: یقیناً در برخی اوقات امکان پذیر دستگاههای حمایتی برای برتری قرار دادن افرادی با شرایط خاص با ما مکاتبه کنند و ما نیز بر پایه اختصاصی بودن شرایط، بازدید آنها را در برتری قرار میدهیم.
رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان تصریح کرد: علاوه بر سامانه پشتیبانی، افراد میتوانند با شمارهگیری ۰۲۱۶۳۶۹ با مرکز پاسخگویی وزارت رفاه که از ۷ صبح تا ۱۲ شب پاسخگوی مردم است، اعتراض خود را گفتن و ثبت کنند.
محمدی در قسمت فرد دیگر از سخنان خود خبرداد ۸ درصد از افرادی که تغییراتی در دهکبندیشان تشکیل شده می بود، ثبت اعتراض کردهاند.
وی در آخر او گفت: با دقت به اظهار مطرح کالا برگ فجرانه، در مرکز جواب گویی در روزهای قبل با ترافیک روبرو بودیم و تلاش براین است که در روزهای آتی این سامانه تلفنی تحکیم بشود.
[ad_2]
منبع