گوگل هوش مصنوعی را جانشین کارمندانش میکند
[ad_1]
به نقل از فیوچریزم، تا این مدت اشکار نیست چه تعداد از انسانها در نهایت تحت تاثییر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، اما این نشانه روشنی از عصر تازه است. در اغاز سال جاری، گوگل «عصر جدیدی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی» را اغاز کرد. به گفتن بخشی از این ابتکار، گوگل در تلاش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای اراعه ازمایش ها تبلیغاتی تازه به طور خودکار منفعت گیری کند.
برخی از این تبلیغات که توسط قابلیت پرفورمنس مکس(Performance Max) به اختصار پیمکس این شرکت تشکیل شدهاند میتوانند در لحظه بر پایه نرخ کلیک تحول کنند تا بازدید را به حداکثر برسانند، کاری که برای کارمندان انسانی زیاد سخت است.
بر پایه اطلاعات به دست آمده، تعداد فزایندهای از تبلیغکنندگان از پیمکس منفعت گیری کردهاند که نیاز به برخی از کارمندان متخصص در حوزه تبلیغات برای یک سرویس خاص گوگل را از بین برده است.
بر پایه این گزارش، تقریبا نیمی از ۳۰ هزار کارمند قسمت تبلیغات گوگل وقتی به این نوع کار مشغول بودند.
این یک تحول قابل دقت برای تجارت گوگل است، چون تبلیغات قسمت بزرگی از درآمد شرکت را راه اندازی میدهد. با جایگزینی نیروی انسانی، این شرکت به گمان زیاد تصمیم دارد با افت هزینهها، حاشیه سود خود را افزایش دهد.
پیش از این ناظر بودهایم که چندین صنعت تحت تأثیر اتوماسیون شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گرفتهاند.
اغاز سال جاری، آرویند کریشنا(Arvind Krishna)، مدیرعامل آیبیام(IBM) به بلومبرگ او گفت که این شرکت استخدامها را برای هر شغلی که میتواند توسط هوش مصنوعی انجام بشود، کُند یا تعلیق میکند.
کریشنا در آن زمان او گفت: من به راحتی میتوانم ببینم که ۳۰ درصد از مشاغل با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جانشین خواهد شد که به این معنی است که در کل، هوش مصنوعی میتواند تا ۷۸۰۰ شغل را بگیرد.
به طور خلاصه، هوش مصنوعی اکنون مشاغل را میرباید و مطابق مطالعه موسسه جهانی مک کینزی، این روال میتواند سریع تر از آنچه انتظار میرود شتاب بگیرد.
گلدمنساکس(Goldman Sachs) در گزارش تحقیقاتی خود در اغاز سال جاری دریافت که تقریبا ۳۰۰ میلیون شغل امکان پذیر به زودی به علت ظهور هوش مصنوعی از بین برود.
[ad_2]
منبع