دوربینی که اولین فیلم سینمایی رنگی ایران با آن ساخته شد

دوربینی که اولین فیلم سینمایی رنگی ایران با آن ساخته شد_آینده


به گزارش آینده

فیلم «گرداب» نخستین فیلم رنگی سینمای ایران ساخته حسن خردمند در سال ۱۳۳۱ با این دوربین توسط عنایت‌الله فمین فیلمبرداری شده است. این فیلم که محصول استودیو پارس است در ۳۱ فروردین ماه ۱۳۳۲ به نمایش درآمد و اولین فیلمبرداری از پشت صحنه در سینمای ایران با این دستگاه و از همین فیلم بوده است.

دوربین اوریکون ۱۶ میلی متری توسط سیامک اعتمادی تهیه کننده سینما به موزه سینمای ایران اهدا شده است.

دوربینی که اولین فیلم سینمایی رنگی ایران با آن ساخته

[elementor-template id="11114"]

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

[elementor-template id="11220"]

اخبار پزشکی



منبع