ابراز نگرانی مهراب قاسم خانی برای پژمان جمشیدی_آینده
[ad_1]
به گزارش آینده
مهراب قاسمخانی نویسنده سریال مرد هزارچهره با گفتن این که فضای مجازی بی رحمتر از سینما است او گفت: بازیگر نیستم و ۱۲ سال است کار نکردم، اما در این سالها به علت تعداد جستوجو کنندگان مجازی، بیشترین نظر بازیگری را دریافت کردم.
او در نشست تولیدکنندگان محتوای ایران گفت: فعالیت من در فضای مجازی به سالهای دور باز میگردد، درواقع من هر قدر که ارتباطم با کار قطع شد، دلم می خواست برخی سخنها و شوخیها را گفتن کنم، به همین علت سراغ شبکه های اجتماعی رفتم و محتواهایم را آنجا نوشتم.
وی درمورد تحول روال تولیدمحتواهای شخصیاش در شبکه های اجتماعی او گفت: زیاد آدم منظم و با برنامهای نیستم به همین علت روال بلند مدتی در فعالیت مجازی نمیبینم و اخیرا هم که تشکیل محتوا نکردم. در دوره ای به کلمه فالورهای من در فضای مجازی یک میلیون نفر شدند و پسرم به من نشان داد که روزی ۶ ساعت در اینستاگرام هستم و همین جهت شد که من یک زمان صفحه اینستاگرامم را با یک میلیون مخاطب خصوصی کنم که همه برای این ماجرا من را مسخره میکردند.
پرفالورترین فیلمنامه نویس دنیا هستم
قاسمخانی با اشاره به سبک زندگی و مقدار شهرتش او گفت: من به گمان زیاد پرفالورترین فیلمنامه نویس جهانم و حتی نمیدانم این افتخار است یا نه. مسئله این می بود که من به گفتن فردی که کاری نمیکنم مخاطبانم افزایش اشکار میکرد و این زیاد تر شگفت می بود چون من هیچ یک از شرایط سلبریتیها را نداشتم و فقط سخن میزدم.
نویسنده فیلم سینمایی سن پطرزبورگ با اشاره به تفاوت دو فضای تلویزیون و بستر شبکه های اجتماعی در حوزه تشکیل محتوا فرمود: «یک وقتی ما در تلویزیون کار میکردیم و سریال مینوشتیم، احتمالا نزدیک به ۳۰۰ تکه سریال برای تلویزیون ساختیم که بر پایه ذائقه خودمان می بود و هیچ بازخوردی هم نداشتیم. آن زمان یکسری آمار میدادند که نمیدانستیم از کجا آن آمارها به دست میآید؛ برای مثال میگقتند برنامه شما ۴۰ درصد مخاطب دارد با ۷۰ درصد رضایت و ما نهایت بازخورد را از منتقدان دریافت میکردیم. درواقع در آن زمان من یک هنرمند جدا گانه بودم که بر پایه نگاه خودم تاثییر تشکیل میکردم و آن را دوست داشتم.
تشکیل محتوا بر پایه ذائقه مخاطب
نویسنده سریال باغ مظفر در ادامه گفت: «ازیک وقتی به سپس همه محتواها به سمت ذائقه مخاطب رفت، استقلالش از او گرفته شد و آمارها به او او گفت که چه بسازد و چطور نگاه کند. من باور دارم که ماموریت تولیدکننده محتوا به گفتن خالق تاثییر این است که یک قدم جلوتر از مخاطب باشد، اکنون اگر من یک تاثییر را در فضای مجازی بارگذاری کنم همه مخاطبان نظر خواهند داد و ناخودآگاه من به سمت سلیقه آنها میروم و این برخلاف احترام گذاشتن به مخاطب است، در واقع سو منفعت گیری از مخاطب است و نمیخواهد چیزی به مخاطب اضافه کند بلکه میخواهد به فالورهای خودش اضافه کند.
از تشکیل محتوای تازه می ترسم
نویسنده فیلم سینمایی خوب بد جلف با اشاره به اهمیت تشکیل محتوای ناب او گفت: به گفتن تشکیل کننده از ساخت یک محتوای تازه میترسم چون دلواپس عدد هستم. یک مثال میزنم میدانید که من بازیگر نیستم و ۱۲ سال است کار نکردم، اما در این سالها بیشترین نظر بازیگری و حتی بازیگری تئاتر را دریافت کردم و اکنون چرا این اتفاق رخ داده؟ از من که بازی ندیدهاند، بخاطر مخاطبان اینستاگرامم می بود. من دارم تلاش میکنم که نیاز و انتظار مخاطب را در کارم در نظر نگیرم.
برخلاف نظر ایرج طهماسب عمل کردم
قاسمخانی با اشاره به تلاشش برای جلوتر حرکت کردن از مخاطب گفت: در برنامه «کارناوال» یک عروسک را مینویسم و هیچگاه هم مخاطب برنامه عروسکی نبودم، به همین خاطر با آقای طهماسب و محمد بحرانی سخن بگویید کردم و دقیقا شخصیت عروسک را ناموافق آن چیزی که به من انها گفتند نوشتم و اتفاقا یک فیلمنامه هم برای اثرم نوشتم.
وی در آخر او گفت: برای این کار زیاد ترسیدم و دلواپس بودم که نگیرد و برنامه رامبد هم خراب شود، میتوانستم یک کار کم ریسکتر انجام دهم اما این کار را نکردم. تشکیل محتوا بر پایه خواست مخاطب تاریخ مصرف دارد اما سپس از آن به گونه ای همه میشوید که خودتان هم باورتان نمیشود.
وی تصریح کرد: من برای پژمان جمشیدی نگرانم ، این که میگویند سینما بیرحم است درواقع مخاطب سینما، بیرحم است و اکنون باید بگویم که فضای مجازی از سینما هم بیرحمتر است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]
منبع