هر درجه افزایش دما در کلاس، دقت میلیون ها دانشآموز را افت میدهد_آینده
[ad_1]
به گزارش آینده
محققان هشدار دادند که این افت دقت، مشکل لحظهای نیست، بلکه ضربه تجمعی در سودآوری، نوآوری و تحرک اجتماعی آینده است. بازدید سیستماتیک اسبق ۱۴.۵ میلیون دانشآموز از ۶۱ سرزمین، مشخص می کند که این صدمه با هر سال تحصیلی گرم، بدتر خواهد شد.
محققان دانشگاه «نیو ساوت ولز» (UNSW) اظهار کردند: این یافتهها، گرما را به مشکل آموزشی و عدل اجتماعی تبدیل میکند و این دیدگاه توسط متخصصان علوم اقلیمی نیز تایید شده است.
گرما تمرکز در کلاسهای درس را مختل میکند
بر پایه گزارش لتایم، گرما بدن را ناچار میکند تا خون را برای خنک شدن به سمت پوست هدایت کند و مغز را از جریان غنی از اکسیژن مورد نیاز برای ماموریت های حافظه کاری محروم میکند. نتایج تحقیقات آزمایشگاهی مشخص می کند که حتی افزایش اندک دما، زمان عکس العمل و شدت تصمیمگیری را بهخصوص در زمان حل مسائل پیچیده افت میدهد.
نتایج تحقیق جاری این الگو را تایید کرد و نشان داد که ابتدا نمرات ریاضی دانشآموزان، کم شدن میکنند اما تمرینات ساده خواندن در برابر گرما مقداری مقاومت نشان خواهند داد. با گذشت سالها، این کم شدنهای کوچک به نمرات پایینتر قابلتوجهی در امتحانات مهم تبدیل خواهند شد.
شایانذکر است که کودکان، زیاد تر از دیگران تحت تاثییر گرما قرار میگیرند چون تنظیم دمای بدن آنان تا این مدت در حال تکامل است و کمتر از بزرگسالان عرق میکنند.
گرما نمرات امتحانات کلاسی را افت میدهد
محققان، دادههای ۱۰میلیون شرکتکننده در آزمونها را تجزیهوتحلیل کردند. آنان دریافتند که فقط یک درجه فارنهایت افزایش دما در یک سال تحصیلی، یادگیری سالانه را یک درصد افت میدهد.
نتایج تحقیق جداگانه بین کشوری که نیم میلیون دانشآموز ۱۵ ساله را بازدید کرد، نشان داد که هر روز مدرسهای با گرمای اضافی بالای ۸۰ درجه فارنهایت، نمرات ریاضی در منطقهای را ۰.۱۸ درصد افت میدهد. از آنجا که کشورهای فقیرتر تعداد بیشتری از این روزها را توانایی میکنند، محققان تخمین زدند بهگفتن نمونه، دانشآموزان برزیلی فقط به دلایل آبوهوایی نزدیک به ۶ درصد کمتر از همسالان کره جنوبی خود ریاضی یاد میگیرند.
پیشبینیها حاکی از آن است که تغییرات اقلیمی کنترلنشده میتواند تا سال ۲۰۵۰ دستاوردهای ابتدایی را در قسمتهایی از آمریکا، نزدیک به ۱۰ درصد افت دهد. این پیشبینیها فکر را بر این میگذارند که دیگر به سازگاری زیاد تر نیازی نیست و با مداخلات هوشمندانه، قسمت بسیاری از این زیان، قابل پیشگیری است.
دانشآموزان فقیرتر زیاد تر صدمه میبینند
کلاسهای درس گرم توانایی یکسانی برای دانشآموزان ندارند. مناطقی از آمریکا که فاقد سیستم خنککننده قابل مطمعن می باشند، دانشآموزان کمدرآمد تقریبا سه برابر همکلاسیهای ثروتمندتر خود دچار فرسایش یادگیری خواهد شد و این نابرابری به امکانات قدیمی و محلههای گرمتر مرتبط است.
عمل های خنککننده از یادگیری محافظت میکند
زیرساختها میتوانند این نتایج را وارونه کنند؛ نتایج تحقیقات مشخص می کند که تهویه مطبوع کلاس درس، تقریبا ۷۳ درصد از نتایج نمره مربوط به گرما را تحول میدهد. از آنجایی که مقاومسازی هر مدرسه با تهویه مطبوع گران و پرمصرف است، ترکیبی از راهحلها همانند پنکههای سقفی، پردههای بازتابنده و برنامههای وقتی متناوب میتواند تسکین عملی اراعه دهد. تمرکز اولیه بر گرمترین و کممنبع هایترین کلاسهای درس، بیشترین سود را به ازای هزینههای اعمال شده اراعه میدهد.

کلاسهای درس ساخته شده برای گرما
مدارس آماده در مقابله با تغییرات آبوهوایی به مطرح متغیری نیاز دارند. سقفهای رنگ روشن، لبههای عمیق و سایبانهای درختان، دمای سطح را چندین درجه کمتر خواهند کرد و بار داخلی را افت خواهند داد.
در طول روز جزیره گرمایی شهری گستردهتر میتواند دمای شهر را تا هفت درجه فارنهایت بالاتر از مناطق دورافتاده افزایش دهد. محوطههای سبزتر، پیادهروهای مناسب و بامباغها نه فقط ساختمانها را خنک میکنند، بلکه هزینههای تهویه مطبوع را نیز افت خواهند داد و چرخه مطلوب تشکیل میکنند.
برخی از قابلدقتترین یافتهها از مقالات گوناگون بازدید شده نشان داد که به ازای هر یک درجه سانتیگراد افت دما در کلاس درس، شدت و دقت دانشآموزان به ترتیب ۷.۵ درصد و ۰.۶ درصد افزایش مییابد. مسئله دلواپسکننده این است که اگر هیچ عمل خنککنندهای انجام نشود، دانشآموزان مدارس ابتدایی امکان پذیر ناظر کم شدن ۹.۸ درصدی کارکرد شناختی باشند.
آنچه سیاستگذاران میتوانند انجام بدهند
اول، دمای مناسب کلاس درس باید بهگفتن بخشی از زیرساختهای اساسی یادگیری، همسطح با کتابهای درسی و اینترنت پرسرعت، در نظر گرفته شود. دولتها باید بودجههایی را برای مقاومسازیهای افت گرما تعلق دهند و برتریبندی بر پایه شاخصهای فقر باشد.
دوم، اغازهای گرما باید در برنامهریزی اضطراری گنجانده شوند. پروتکلهای راحتی همانند تحول زمان امتحانات، تحول کلاس گرم به کلاسهای خنکتر و تامین آب مورد نیاز بدن، از زمان یادگیری در زمان وقوع موج گرما محافظت میکنند.
سایت ارث گزارش کرد، این بازدید بر نیاز سریع سیاستگذاران و مدیران آموزشی به برتریبندی محافظت از دانشآموزان در برابر افزایش دما اصرار میکند و بدون عمل قاطع، نابرابریهای آموزشی که به علت قرار گرفتن در معرض گرما تشدید خواهد شد، هم چنان افزایش خواهند یافت و بهطور بالقوه مانع از توانمندیهای کل نسلها برای یادگیری و پیروزی خواهد شد.
نتایج این تحقیق در مجله «پلاس کلایمیت» (PLOS Climate) انتشار شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]