محققان می‌گویند ممکن است افراد با گذشت سال‌ها ویژگی‌ها و انتظارات مرتبط با اسم خود را درونی کنند

اسم افراد بر روی قیافه آن‌ها تاثییر می‌گذارد_آینده

[ad_1]
به گزارش آینده

محققان در دانشگاه رایشمن و دانشگاه عبری اورشلیم در مطالعه حاضر، این قضیه را با منفعت گیری از شرکت‌کنندگان انسانی و الگوریتم‌های یادگیری ماشینی مورد آزمایش قرار دادند.

در یک آزمون از کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال و بزرگسالان بالای ۱۸ سال خواسته شد تا چهره و نام کودکان و بزرگسالان را در یک آزمون چند گزینه‌ای با هم تطبیق دهند.

هم شرکت‌کنندگان کودک و هم بزرگسال در تطبیق چهره‌های بزرگسالان با اسامی وابسته خود به یک اندازه خوب بودند، اما نمی‌توانستند همین کار را برای عکس‌های کودکان ۹ یا ۱۰ ساله انجام بدهند.

حتی وقتی که این چهره‌های جوان از نظر دیجیتالی پیر شده بودند تا همانند بزرگسالان به نظر برسند، شرکت‌کنندگان نمی‌توانستند اسامی آن‌ها را بهتر گمان بزنند. امری که به حرف های پژوهشگران مشخص می کند ظاهر چهره افراد بعد از دوران کودکی تحول می‌کند تا در طول زمان بهتر با نام او مطابقت داشته باشد.

در یک آزمایش بعدی، الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای پردازش مجموعه بزرگ‌تری از داده‌های عکس چهره آموزش داده شدند. همانند نتایج انسانی، این الگوریتم نیز نشان داد که بزرگسالان با نام‌های شبیه زیاد تر از بزرگسالان با نام‌های متفاوت به یکدیگر همانند‌تر می باشند در صورتی که این نوشته در رابطه کودکانی با نام‌های شبیه صادق نبوده است.

یونات زوبنر، کارشناس بازاریابی از دانشگاه رایشمن در اسرائیل، در این باره می‌گوید: «ما نشان داده‌ایم که برساخت‌های اجتماعی وجود دارند، چیزی که تا بحال آزمایش تجربی آن تقریباً غیرممکن بوده است.»

او گفت: «برساخت اجتماعی آنقدر قوی است که می‌تواند ظاهر افراد را تحت تاثییر قرار دهد. یافته‌ها ما می‌توانند به میزانی دخالت داشته باشند که دیگر عوامل شخصی مهم‌تر از نام نظیر جنسیت یا قومیت را شامل شوند و بگویند که آن‌ها نیز امکان پذیر شخصیت افراد را شکل دهند.»

محققان می‌گویند امکان پذیر افراد با گذشت سال‌ها ویژگی‌ها و انتظارات مرتبط با اسم خود را درونی کنندPexel

در مقاله منتشره آمده است: «این یافته‌ها با هم مشخص می کند که حتی ظاهر صورت ما می‌تواند تحت تأثیر یک عامل اجتماعی همانند نام ما قرار گیرد. امری که تأثیر قوی انتظارات اجتماعی را قبول می‌کند.»

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری را در آینده دنبال کنید.

در واقع تیم محققان نتیجه‌گیری کرده است که نام‌های داده شده در بدو تولد به نوزادان «برچسب‌های اجتماعی» می باشند که می‌توانند از طریق یک «پیشگویی خودانجام یا خودکام‌قسمت» بر ظاهر فرد تأثیر بگذارند.

این کلمه در مواردی به کار می‌رود که فردی چنان به «پیش‌گویی و پیش‌بینی» خود در رابطه موضوعی در آینده ایمان داشته باشد که ناخودآگاه رفتارش برای محقق ساختن آن هم‌سو شده و به این علت سرانجام آن نوشته تحقق اشکار کند.

پژوهشگران در توضیح این کار می‌گویند که با گذشت سال‌ها افراد امکان پذیر ویژگی‌ها و انتظارات مرتبط با نام خود را درونی کنند و آن‌ها را «آگاهانه یا ناخودآگاه، در هویت و انتخاب‌های خود» بپذیرند.

پژوهشگران می‌گویند شرکت‌کنندگانی که نام‌ها را گمان می‌زدند اسرائیلی‌های عبری‌زبان بودند، در حالی که مطالعه یادگیری ماشینی بر پایه پایگاه‌های داده آمریکایی سفیدپوستان قفقازی می بود. به این علت اشکار نیست که آیا این یافته‌ها فراتر از این گروه‌های فرهنگی و قومی نیز معتبر است یا نه.

محققان در قسمت نتیجه‌گیری تحقیق خود آورده‌اند: «این نتایج مشخص می کند که افراد بر پایه کلیشه‌ای که در بدو تولد به آنها داده می‌شود، رشد می‌کنند. ما موجوداتی اجتماعی هستیم که تحت تاثییر پرورش قرار می‌گیریم و یکی از منحصر به فردترین اجزای فیزیکی ما، ظاهر صورت ما، می‌تواند توسط یک عامل اجتماعی یعنی نام ما شکل بگیرد.»

نتایج تحقیق تازه در نشریه علمی «PNAS» انتشار شده است.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها

خبرهای ورزشی

خبرهای اقتصادی

اخبار فرهنگی

اخبار تکنولوژی

اخبار پزشکی

[ad_2]