چرا تفسیر سیاسی رسانههای غربی از درخشش اسپانسرهای چینی در جام ملتهای اروپا مضحک است؟_آینده
[ad_1]
به گزارش آینده
از بین ۱۳ اسپانسر رسمی جام ملتهای اروپای آلمان، پنج شرکت چینی می باشند که عبارت هستند از شرکت «هایسنس»، «علیپی»، «ویوو»، «علی اکسپرس» و «بیوایدی». این تحول نشانگر گسترش نفوذ شرکتهای چینی در خارج از آن سرزمین است. با این حال، برخی رسانههای غربی این نوشته را به گفتن بخشی از «استراتژی ژئوپلیتیک پکن» میشناسند و یوفا را به علت «برتر قرار دادن منافع اقتصادی بر اهداف سیاسی و اجتماعی» مورد انتقاد قرار دادهاند.
اما اگر قرار باشد مطابق همین علتعمل کنیم، آیا ما هم میتوانیم پخش تصاویر مسابقات جام ملتهای اروپا در چین را هم به منزله گسترش نفوذ سیاسی اروپا در چین بدانیم. این چنین تفسیرهای سیاسی اساسا پوچ است.
نگاه ایدئولوژیک به وجود برندهای چینی به گفتن اسپانسر جام ملتهای اروپا نه تنها غرور بلکه عدم مطمعن به نفس برخی رسانهها را نشان داده است. جام ملتهای اروپا یک اتفاقات ورزشی تاثیرگذار در سطح جهان است. شرکتهای چینی که به جستوجو همکاری عمیق با این اتفاقات ورزشی می باشند، آن را هم بهگفتن یک پلتفرم مورد قیمت و ورودی به بازار اروپا میدانند و هم امیدوارند که از طریق این اتفاقات ورزشی تبلیغات انجام بدهند و آشنایی اروپاییها با خود را زیاد تر کنند. این شرکتهای چینی جزو شرکتهای چندملیتی گسترش یافته، نامدار و با فناوری پیشرفته می باشند.
از نظر دیگر، وجود این شرکتهای چینی به گفتن اسپانسرهای جام ملتهای اروپا واقعا به تسهیل برگزاری این اتفاقات ورزشی پشتیبانی کرده است. به گفتن مثال، شرکت بیوایدی تهیه خودروهای رسمی جام ملتهای اروپای آلمان را بر مسئولیت گرفته در حالیکه موبایل Vivo X100 برند تلفن همراه کاری رسمی این اتفاقات بوده و شرکت هایسنس نیز حمایتفنی را برای پشتیبانی داور ویدیویی (VAR) و این چنین پلتفرم تصاویر هوش مصنوعی و فناوری «جبران حرکت» (MEMC) را اراعه میکند و شرکت علیپی نیز خدمات پرداخت موبایلی را اراعه میدهد. میتوان او گفت این نوع همکاری هم برای برگزار کننده و هم برای این برندهای چینی سودمند و برد-برد است.
در واقع، جام ملتهای اروپا از همان ابتدا به روی اسپانسرهای مالی جهان باز بوده است. در ابتدا شرکتهای آمریکایی و اروپایی اسپانسرهای مهم بوده و از آن بعد، شرکتهای ژاپنی و کرهای و اکنون شرکتهای چینی به این ردیف مداماند، امری که اساسا نتیجه روال جهانی شدن اقتصاد محسوب میشود. این هم قابل ذکر است که شرکتهای چینی در بومی سازی محصولات در اروپا کارکرد مساعد دارند؛ برای مثال شرکت بیوایدی یک کارخانه در مجارستان و شرکت هایسنس در اروپا نزدیک به ۱۰ هزار کارمند، پنج پایگاه تولیدی و شش مرکز تحقیق و گسترش دارد.
بازیهای ورزشی یک نوع فعالیت بدون مرز است و نباید تحت تاثییر افکار ژئوپلیتیک و ایدئولوژیک قرار گیرد. جام ملتهای اروپا در چین مورد استقبال است در حالیکه هیچ زمان در چین، او گفت و گو استراتژیکی یا ژئوپلیتیکی علیه آن نقل نشده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]
منبع