بابک اینجا، بابک آنجا، بابک همه جا؛ بابک زنجانی پلتفرم تلویزیون هم خرید_آینده
به گزارش آینده
اردیبهشت امسال،خبری مبنی بر گسترش دامنه فعالیتهای بابک زنجانی تا نمایش خانگی انتشار شد و از تاسیس یک پلتفرم توسط هلدینگ وابسته به زنجانی خبر داد. در این خبر آمده می بود: «بر پایه شنیدهها، پلتفرم جدیدی برای پخش آنلاین فیلم و سریال با نام «وان مدیا» در اغاز راهاندازی است که حرف های میشود توسط هلدینگ وابسته به بابک زنجانی پایهگذاری شده است.این پلتفرم تا این مدت بهصورت رسمی معارفه نشده، اما منبع های مطلع از نهایی شدن مرحله های فنی و ثبت برند آن خبر خواهند داد. مقصد از راهاندازی این مجموعه، ورود به بازار پلتفرمهای نمایش خانگی (VOD) است.»
راهاندازی یک پلتفرم اقتصادی؟
چند روز سپس حرف های شد بابک زنجانی قرار است با راهاندازی یک تلویزیون اینترنتی در حوزه بازار و رمزارز، در نمایش خانگی فعالیت کند. فرهیختگان با اشاره به وجود بخشی به نام «رسانه» در سایت هلدینگ وان نوشت که یکی از فعالیتهای این قسمت مربوط به یک تلویزیون اینترنتی با نام «لحظه» خواهد می بود. فرهیختگان درمورد جزئیات این پلتفرم نیز نوشت: «هلدینگ وان قرار است یک چیزی همانند به تلویزیون اینترنتی در حوزه بازار داشته باشد و یکی از برنامههای این تلویزیون در حوزه رمزارزهاست؛ برنامهای با نام صبحانه با بیت بانک.»
اندوختهگذاری در پلتفرم ناکام
بعد از انتشار کردن این اخبار غیررسمی، اکنون حرف های میشود که فعالیت بابک زنجانی در حوزه نمایش خانگی قرار است با پلتفرم نماوا اغاز شود! رسانه لانگشات دیروز خبری درمورد برگشت زنجانی انتشار کرد و نوشت: «بر پایه شنیدهها بابک زنجانی به جای تاسیس یک پلتفرم تازه در شبکه نمایش خانگی، تصمیم به اندوختهگذاری در پلتفرم نماوا گرفته است تا احتمالا نماوا به روزهای اوج خود بازگردد و سهم بازار از دست رفته خود را جبران کند.» پلتفرم نماوا اخیرا چه از نظر کیفیت و چه از نظر کمیت تولیداتش، کارنامه موفقی نداشته است و انتشار کردن سریالهای ناتمام همانند «جنگل آسفالت» و «ازازیل» نیز حالت این پلتفرم را پیچیدهتر کرد، در نتیجه کار رقیب ها برای جذب مخاطب هموارتر شد.
نگرانیها نسبت به برگشت بابک
بابک زنجانی سالهای ۹۱ و ۹۲، با اندوختهگذاری خود فیلمهایی همانند «هیچکجا هیچکس» ساخته ابراهیم شیبانی، «نقش نگار» ساخته علی عطشانی و «سیزده» تاثییر هومن سیدی را تشکیل کرد. سال ۹۲ با دستگیری زنجانی به علت جرایم مالی، حاشیهها و جنجالهایی نسبت به فعالیت او در سینما به راه افتاد و عوامل این فیلمها نیز مورد انتقاد قرار گرفتند. اکنون بعد از گذشت سالها، تحول حکم اعدام به حبس، سپری شدن دوران حبس و از سر گرفتن فعالیتهای اقتصادی بابک زنجانی، او مجدد به عرصه هنر و رسانه، مشخصا نمایش خانگی بازگشته است. بازگشتی که یقیناً نگرانیها و اما و اگرهایی را به همراه دارد. ورود یک فعال اقتصادی با حاشیه های جنجالی مالی به حوزه نمایش خانگی و سرویسهای VOD، چگونگی رقابت با دیگر رقیب ها در بازار پلتفرمها را مبهم خواهد کرد. این چنین موضوعاتی همانند گمان شفاف نبودن منبع های مالی برای تشکیل آثار و شیوه تامین اندوخته، تمرکز بر کسب سود و تسلط مسائل مالی بر کیفیت آثار نیز نگرانیهای جدی را به وجود میآورد. در این شرایط الزام نظارت بر فعالیت پلتفرم و شفافیت مالی، بیشتر از پیش اهمیت اشکار میکند. باید دید سرانجام تغییرات مدیریتی با ورود بابک زنجانی به پلتفرم نماوا به وقوع میپیوندد و این اتفاق با چه ساز و کاری رخ خواهد داد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
منبع