یارانه آذر ماه به طور کامل واریز شده است_آینده
به گزارش آینده
۲۹ آذرماه خبر واریز یارانه نقدی دهکهای چهارم تا نهم با این جزئیات که «یارانه پشتیبانیمعیشتی مرحله ۱۶۶ مربوط به آذر ماه ۱۴۰۳ بهمبلغ ۱۵ هزار و ۲۲۹ میلیارد تومان بر پایه دهکبندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهازای ۵۰،۷۶۶،۱۰۶ نفر به حساب ۱۶،۸۵۸،۴۴۰ سرپرست خانوار دهکهای چهارم تا نهم توسط ۲۸ بانک عامل در سراسر سرزمین واریز شده و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۳۰ آذرماه قابل برداشت بوده است. » انتشار شد اما تا این لحظه تماسهای تعداد بسیاری از سوی مردم با خبرگزاری صورت گرفته که از عدم واریز یارانه به حساب آنها حکایت دارد. برخی عدم ارسال پیامک واریزی از سوی بانکها را ملاک عدم واریز یارانه به حسابهایشان گفتن کردند.
از همین رو، طی تماس با طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها، چرایی و صحت این ادعاها را جویا شد لیکن، عدم واریز یارانهها از سوی این مقام پاسخگو، قویاً تکذیب و اصرار شد یارانه آذر ماه به طور کامل واریز شده است.
حسینی در گفتگوی فرد دیگر گفتن کرده است که «مقدار تراکنش برخی بانکها بالاست و تا یارانه نقدی به حساب افراد بنشیند طول میکشد، در عین حال برخی بانکها امکان پذیر پیامک واریز را به مشتریان ارسال نکرده باشند. از همین رو، به افرادی که به همین علت با ما تماس میگیرند هم پیشنهاد میکنیم تا اواسط امروز صبر کنند و سپس از آن حتماً حسابشان را چک کنند و چشم به راه پیامک بانکی نباشند.»
تا این مدت اشکار نیست که مطابق اظهار قبلی آیا حذف یارانه پر درآمدها در آذر ماه کلید خورده است یا نه اما تماسهای مردمی مشخص می کند که برخی افراد به دلایل نامعلوم پیامک واریز یارانه را دریافت نکردند.
شکایات مردمی و تماسها محدود به ادعای عدم واریز یارانه پشتیبانی معیشتی دهک چهارم تا نهم نبوده است، بلکه اسبق بر این و بعد از واریز یارانه دهکهای اول تا سوم هم تماسهای شبیهی با خبرگزاری صورت گرفت که پیگیری خبرنگار مهر از سخنگوی سازمان هدفمندی یارانهها منتج به دریافت این جواب شد که «یارانه آذر ماه دهکهای یک تا سه، همان وقتی که اظهار کردیم واریز شد. این که برخی اظهار داشتند که یارانه دریافت نکردهاند نیازمند بازدید از جهات گوناگون است؛ امکان پذیر برای برخی پیامک واریز ارسال نشده باشد یا امکان پذیر برخی افراد تحول دهک از یک تا سه به چهار تا نه داشتهاند در نتیجه هر فرد با دقت به وضعیتش باید مورد بازدید قرار گیرد.»
نظر قابل گفتن این که مطابق حرف های این مقام مسئول در سازمان هدفمندی یارانهها، «سرپرستان خانوار در صورت عدم دریافت پیامک واریز یارانه به حسابشان از سوی بانک مورد نظر، از واریزیهای تازه حساب خود استعلام بگیرند» و در نهایت اگر واریزیای صورت نگرفته می بود عمل های اعتراضی ملزوم را در سامانه هدفمندی یارانهها به ثبت برسانند و چشم به راه نتیجه آن باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
منبع