محصول انقلابی یک شرکت فرانسوی که میتواند خودروی بنزینی شما را در یک روز به هیبریدی تبدیل کند_آینده
به گزارش آینده
شرکت دانشبنیان «سولوشن اف» (Solution F) اولین نسخه رسمی از محصول خود را هفته قبل در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش گذاشت.
نصب کیت «توئین-ای» (Twin-E) تولیدی این شرکت به اتومبیلها اجازه میدهد تا شدت حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت در «حالت الکتریکی کامل» برانند. در صورت عبور از این حد به یک اتوموبیل هیبریدی تبدیل خواهد شد.
برای تحول کاربری ماشین، این شرکت یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت را همراه با یک چرخدنده سیارهای روی ماشین نصب میکند. این چرخدنده جانشین گیربکس دستی قدیمی ماشین شده و سپس یک باتری قابل شارژ نیز به کف صندوق عقب ماشین اضافه میشود.
دولت فرانسه برای فراگیر شدن خودروهای الکتریکی، یارانهها و تسهیلات اختصاصیای را به این منظور در نظر گرفته است. مطابق مطرح مصوب دولت، تبدیل موتور حرارتی یک ماشین شامل موتور بنزینی یا دیزلی به یک موتور الکتریکی به گفتن یک تحول کاربری سبز محسوب میشود.
فناوری تازه تا این مدت راهی بازار نشده است، اما اریک پلانشه مدیر برنامه داخلی شرکت میگوید این محصول تا اواسط سال ۲۰۲۵ آماده اراعه عمومی شده و هزینه آن تقریباً ۸ هزار و ۵۰۰ یورو یا ۴ هزار یورو (در صورت پوشش یارانهای دولت فرانسه) خواهد می بود.
این در حالی است که یک خودروی برقی در اروپا به طور میانگین نزدیک به ۴۶ هزار یورو قیمت دارد.
دولت فرانسه پشتیبانی به شرکتهای فعال در عرصه تجهیز و تشکیل خودروهای الکتریکی را از آوریل ۲۰۲۰ قانونی کرد. در وبسایت دولت در این باره آمده است: «این یک نظر تکمیلی برای قسمت بزرگی از مردم است که به علت قیمت بالای خودروهای هیبریدی، قادر به خرید آنها نیستند.»
خودروی هیبریدیشده با فناوری تازه
عمل های تازه دولت فرانسه در پی تصویب قانون جامع اتحادیه اروپا در خصوص تغییرات اقلیمی در سال ۲۰۲۳ انجام شده است.
این اتحادیه به جستوجو آن است که خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نزدیک به ۸۰ درصد و تا سال ۲۰۳۵ همه ۱۰۰ درصد از سهم بازار فروش خودروهای تازه را به خود تعلق دهند.
با این حال همه کارشناسان ماشین قانع نشدهاند که این چنین اقداماتی میتواند راه حلی نهایی برای رسیدن به اهداف اتحادیه اروپا باشند.
پاتریک پوینکلت، رئیس شرکت بازیافت موبیلان، در این باره میگوید هزینه تحول کاربری بعضی اوقات اوقات از قیمت ماشین قدیمی گرانتر درمیآید چرا که تعداد بسیاری از خودروها به آخر عمر متوسط ۲۰ ساله خود نزدیک خواهد شد.
کلئا مارتینت، مدیر گسترش پایدار شرکت رنو، او گفت که شرکت او از شرکتهای دانشبنیان فعال در این عرصه حمایتمیکند، اما مدل اقتصادی به صرفه تا این مدت کاملا وجود ندارد.
خانم مارتیننت او گفت: «اگر واقعاً میخواهید یک وسیله نقلیه را اصلاح کنید، شما باید کل طراحی ماشین را تحول دهید. شما نمیتوانید فقط در جایی که قبلاً موتور وجود داشت باتری قرار دهید».
با این حال گروه رنو که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین در فرانسه محسوب میشود پیش از این اظهار کرده می بود که تصمیم دارد هزار وانت رنو مستر تولیدی خودش را با منفعت گیری از این فناوری در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ هیبریدی کند.
شرکت دانشبنیان «سولوشن اف» حرف های است که کیتهای تولیدی آنها برای چندین مدل خودروی رنو، پژو و سیتروئن ساخته شدهاند.
بنابر اظهار آنها، این فناوری را می توان بر روی اکثر وسایل نقلیه قدیمی فرانسوی تشکیل سال ۲۰۰۶ بدینسو نصب کرد.
مدیر این شرکت حرف های است آنها تصمیم دارند فناوری خود را روی خودروهای تولیدی دیگر کشورها نیز آزمایش کنند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها