خطرات منفعت گیری از محصولات مراقبت پوستی در بین دختران؛ روتینهایی که بیشتر از ۴۵ دقیقه طول میکشد_آینده
[ad_1]
به گزارش آینده
متخصصان پوست میگویند سادگی بهترین است. قبل از اغاز بلوغ، اکثر بچهها فقط به سه چیز نیاز دارند: یک پاک کننده ملایم، یک مرطوبکننده و ضد آفتاب.
دکتر شیلاگ مگینس، متخصص پوست اهل مینیاپولیس در این رابطه میگوید: «همین بس است، نقطه همه. اصلا به هیچ چیز فرد دیگر نیاز ندارید.»
او و دیگر متخصصان پوست در این روزها ناظر اتفاق افزایش روی آوردن دختربچهها و دختران نوجوان به منفعت گیری از محصولات مراقبت از پوست ضدپیری می باشند. در برخی موارد، محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان به پوست دختران جوان صدمه رسانده است. علاوه بر این، وسواس فکری در رسیدن به ظاهری که در شبکههای اجتماعی میبینند، علتنگرانی در رابطه تأثیر آن بر سلامت روان دختران شده است.
تعداد بسیاری از محصولات معروف برندهایی همانند درانک الفنت (Drunk Elephant) و گلو رسیپی (Glow Recipe) که زیاد تر نزدیک به ۷۰ دلار یا زیاد تر قیمت دارند، حاوی مواد فعالی همانند رتینولها و اسیدهای هیدروکسی می باشند که برای پوستهای بالغ طراحی شدهاند. در نتیجه، این محصولات میتوانند پوستهای جوانتر را تحریک کرده و به سد محافظ آن صدمه برسانند. کارشناسان اعتقاد دارند که این محصولات برای کودکان غیر الزامی و هدر دادن پول می باشند.
دکتر دندی انگلمن میگوید: «من دائماً از همه بیمارانم که دختر بچه یا دختران نوجوان دارند، میشنوم که آنها به محصولات مراقبت از پوست بزرگسالان و تبلیغهای شبکههای اجتماعی همچون تیکتاک دقت بسیاری دارند و از حد خود فراتر رفتهاند.»
خبرگزاری آسوشیتدپرس در مطلبی به پیشنهاد متخصصان در رابطه این که چه چیزی برای پوست نوجوانان بیخطر است پرداخته و این که خانوادهها چطور میتوانند روال رو به رشد شوق مراقبتهای غیرضروری از پوست را کنترل کنند.
آیا کودکان باید از محصولات ضد پیری منفعت گیری کنند؟
کودکان و نوجوانان به محصولات ضد پیری نیاز ندارند. حتی انجمن تجاری شرکتهای لوازم آرایشی آمریکا به نام «شورای محصولات مراقبت شخصی» میگوید: «محصولات ضد پیری به طور کلی برای پوست های جوان غیر الزامی می باشند.»
برای سنین پیش از نوجوانی (۸ تا ۱۲ سال)، متخصصان پوست برندهایی از پاککنندهها و مرطوبکنندهها همانند «ستافیل / Cetaphil»، «سراوی / CeraVe» و «لاروش پوزای / La Roche-Posay» را پیشنهاد میکنند که طبق معمولً در داروخانهها حاضر می باشند.
با اغاز بلوغ، نوجوانان امکان پذیر نیاز به از بین بردن مشکلات پوستی ناشی از تغییرات هورمونی همانند آکنه، چربی اضافی، لکههای تیره، جوشهای سرسیاه و موارد دیگر داشته باشند. اگر این مشکلات جدی به نظر میرسد، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.
زمان منفعت گیری از یک محصول تازه، به خصوص محصولی با ترکیبات قوی، حتما با احتیاط عمل کنید.
دکتر شیلاگ مگینس، استاد پوست اطفال در دانشگاه مینهسوتا، میگوید: «اگر آنها مشتاق می باشند محصولی را امتحان کنند و ببینند این همه غوغا در رابطه چیست، نظر دهید ابتدا یک آزمایش پوستی انجام دهد. مقدار مقداری از آن را برای چند روز روی تکه داخلی بازو بمالید. در صورت عدم وجود عکس العمل نامطلوب، امکان پذیر منفعت گیری از آن بر روی صورت بیخطر باشد.»
چطور تشخیص دهیم آیا یک محصول مراقبت از پوست زیان اور است؟
علائم یک عکس العمل آلرژیک می تواند از قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن پوست، سوزش، و برجستگیها یا لکههای کوچک روی پوست باشد.
دکتر کارلی ویتینگتون، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، میگوید: «اینها همه نشانههایی برای توقف منفعت گیری از یک محصول می باشند. منفعت گیری مداوم از محصولاتی که علتتحریک می شوند می تواند تبدیل صدمه شدیدتر پوست شود.»
بچهها زیاد تر فهمید نمیشوند که محصولات مد روزی که منفعت گیری می کنند حاوی مواد زیان اور می باشند.
دکتر بروک جفی در آریزونا، یک بیمار ۱۱ ساله با بثورات شدید در اطراف چشم داشت. کودک از کرم دور چشم رتینول منفعت گیری میکرد که علتتحریک و خارش شده می بود. با ادامه منفعت گیری از این محصول و خاراندن ناحیه صدمه دیده، حالت او بدتر شد.
دکتر جفی، یکی از متخصصان پوست است که اکنون در تیکتاک و اینستاگرام تلاش میکند تا در رابطه تبلیغات زیان اور آگاهسازی کند و بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست اطفال را گوشزد میکند. او در این رابطه او گفت: «بیمار ۱۱ ساله من از کرم دور چشم منفعت گیری میکرد و اکنون این مشکل دیدنی را به وجود اورده است که حل آن ماهها طول میکشد.»
روتینهای مراقبت از پوست سالم
برای ترویج روتینهای مراقبت از پوست سالم، دکتر انگلمن پیشنهاد می کند که یک تایمر برای این فرآیند تنظیم کنید، شبیه روشی که والدین از تایمر منفعت گیری می کنند تا به کودکان یادآوری کنند که دندان های خود را به زمان دو دقیقه مسواک بزنند. او پیشنهاد میکند که یک روال مراقبت از پوست نباید بیشتر از پنج تا ده دقیقه طول بکشد.
او میگوید: «هنگامی یک روتین ۱۳ مرحلهای مراقبت از پوست دارید که ۴۵ دقیقه در شب طول میکشد، این زیاد زیاد است.»
دکتر مگینس به والدین پیشنهاد میکند که با کودکان خود که نوعی وسواس فکری در رابطه ترندهای مراقبت از پوست در فضای مجازی دارند سخن بگویید کنند ودلیل آن را بپرسند.
او می گوید.«آن را به گفتن وقتی برای آموزش و پرسیدن سوال برداشت کنید: سوال کنید در رسانههای اجتماعی چه میبینید؟ فکر نمیکنی که فلان سلبریتی توسط این شرکت پول میگیرد؟ فکر نمیکنی که آنها فقط تلاش دارند چیزی به تو بفروشند؟ آیا فکر میکنی این واقعا برای پوست تو خوب است؟»
او می گوید که از نوجوان خود سوال کنید که او تلاش دارد به چه مشکل پوستی رسیدگی کند – آکنه، لکه های تیره و غیره – و سپس تلاش کنید یک روال ساده و مشابه با این نیازها اشکار کنید. بگذارید بدانند هر چه چیزهای بیشتری روی پوست خود بگذارند، خطر تحریک پوست را افزایش دهد.
متخصصان پوست می گویند تمرکز بر مراقبت از پوست یک مزیت دارد.
انگلمن میگوید: «حداقل یک جنبه مثبت این روال این است که بچهها به طور مداوم از ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود منفعت گیری میکنند و کاملاً به آن متعهد می باشند.»
بر خلاف تعداد بسیاری از بیماران بزرگسال، تعداد بسیاری از اینفلوئنسرها و جستوجوکنندگان نوجوانشان از کرم ضد آفتاب به گفتن آخرین مرحله در برنامه روتین خود منفعت گیری میکنند. گامی مهم که تنها روزنه امید در مراقبت از پوست است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]