چرا جام اروپا مشتاق انتخاب اسپانسرهای چینی به گفتن شرکای جهانی است؟_آینده
[ad_1]
به گزارش آینده
این دوره از جام ملتهای اروپا به گفتن نخستین اتفاقات فوتبالی بینالمللی برتر در دوره پساکرونا، دارای ۱۳ اسپانسر مهم در سطح «شریک جهانی» است که پنج عدد از آنها از چین می باشند. چین برای دو دوره متوالی به بزرگترین سرزمین منبع اسپانسرهای مالی جام ملتهای اروپا تبدیل شده است.
در این دوره از رقابتها پنج اسپانسر چینی از صنایع لوازم خانگی، خودروهای برقی، تلفنهای هوشمند، تجارت الکترونیک فرامرزی، فناوری پرداخت و دیگر صنایع می باشند که حوزههای پیشتاز صنایع نوظهور جهانی به حساب میآیند و هر کدام از یک مزیت منحصربفرد در جهان برخوردار می باشند. در بین اینها، BYD یکی از شرکتهای پیشتاز تولیدی و گسترش و تحقیقاتی خودروهای برقی در سطح جهان، خودروهای رسمی یورو ۲۰۲۴ را اراعه کرده؛ vivo برند گوشی رسمی است؛ Hisense از فناوری نمایشگر پشتیبانی داور ویدیویی (VAR) حمایتمیکند.
اگر به تاریخچه اسپانسرهای رویدادهای بینالمللی مهم نگاهی بیاندازید، نکات دلنشین بسیاری را در خواهید یافت. برای مثال، زمانهای مدید برندهای اروپایی و آمریکایی همانند «کوکاکولا»، «مکدونالدز» و «مسترکارت» که زیاد تر از همه برای مخاطبان جهانی آشنا می باشند، تقریبا همیشه در فهرست اسپانسرها مشاهده میشدند.
نخستین مرتبهای که یک برند چینی به یک اسپانسر قوی یک اتفاقات ورزشی مهم بینالمللی تبدیل شد، سال ۲۰۱۶ می بود و این برند Hisense می بود که در بالا به آن اشاره شد. Hisense در آن زمان اسپانسر چندرسانهای، لوازم خانگی و تجهیزات مخابراتی می بود. لوگوی آن روی بلیتها، تبلیغات محل برگزاری و برندهای رسمی بعد عرصه نمایش داده شد و این چنین تلویزیونهای 4K و تلفنهای هوشمند 4G را برای آن اتفاقات تامین کرده می بود.
امسال Hisense برای سومین بار در جام ملتهای اروپا وجود یافته و برای پنجمین مرتبه اسپانسر این اتفاقات فوتبالی برتر جهان شده است. این برند چینی دیگر فقط به تبلیغ و تامین تلویزیونهای رقابتها نمیپردازد بلکه از فناوری نمایشگرهای این اتفاقات هم حمایتمیکند.
این نخستین بار در تاریخ جام ملتهای اروپاست که حق انحصاری نمایشگر پشتیبانی داور ویدئویی باز شده است. این فناوری میتواند به داوران برای قضاوت میدانی دقیقتر مواردی چون پنالتیها، کارتهای زرد و قرمز و غیره پشتیبانی کند.

تحول اسپانسرهای سامانه پرداخت نیز نشاندهنده موج پیشرفت در فناوری مالی جهانی است. MasterCard و VISA سالها اسپانسرهای پرداخت رویدادهای بزرگ جهانی بودند اما در سال ۲۰۱۸، Alipay یکی از شرکتهای تابعه «China’s Ant Group»، ورق را برگرداند چرا که نوآوریهای بسیاری را در حوزه پرداخت جهانی تشکیل کرده و از نفوذ بازار گستردهای داراست. Alipay در نوامبر آن سال به یک توافق شراکت جهانی با جام ملتهای اروپا دست یافت و برای هشت سال متوالی اسپانسر این رقابتها شد.
پشت وجود مکرر شرکتهای چینی در رویدادهای برتر بینالمللی طی سالهای تازه، در واقع یک روال طویل و دشوار قرار دارد. اسپانسری جام ملتهای اروپا را به گفتن یک مثال در نظر بگیرید. دههها طول کشید تا پیشرفتی از «صفر» به «یک» صورت گیرد. چین در سال ۱۹۷۸ سیاست اصلاحات و گشایش را به اجرا در آورد و درهای بازار خود را به روی جهان گشود. شرکتهای داخلی و بینالمللی در عرصه شبیه در چین به رقابت پرداختهاند، بازاری عظیم با جمعیتی بیشتر از یک میلیارد نفر. شرکتهای داخلی چینی در عین اراعه محصولات گسترده و با کیفیت بالا به مصرفکنندگان چینی، به شدت «خارجی شدن» خود هم افزودهاند.
این فرایند از وقتی که چین در سال ۲۰۱۲ داخل دورهای تازه از اصلاحات و گشایش عمیق و جامع شد، به شکلی دیدنی تسریع یافته است. شرکتهای برجسته چینی در تعداد بسیاری از صنایع طی دهه قبل مراکز تحقیق و گسترش (R&D) و کارخانههای خارجی را برای پشتیبانی به اشتغال داخلی و پیشرفت فناوری، راهاندازی کردهاند.
آنها دورهای بسیاری از چرخههای اقتصادی را در بازار بینالمللی توانایی کرده و با نوآوری مداوم محصول و ارتقاء صنعتی، محصولات و خدماتی هوشمندتر، سبزتر و کیفیتر در اختیار مصرفکنندگان جهانی قرار داده و با ذهنیتی بازتر در رقابت بازار جهانی شرکت کردهاند.
رویدادهای در مقیاس بزرگ بینالمللی همانند جام ملتهای اروپا «بغل» خود را برای شرکتهای چینی باز کردهاند که قطعا فقط به علت قوت مالی آنها نیست بلکه بخاطر راهبرد اصلاحات اقتصادی نوآوریمحور و به رسمیت شناختن سطح فناوری جهانی جدیدی است که به ارمغان آوردهاند.
همانگونه که یک اقتصاددان بینالمللی اشاره کرده، اسپانسرهای این چنین رویدادها یا فعالیتهایی با نفوذ جهانی باید این چنین روال گسترش اقتصاد جهان را نشان دهند و از نفوذ جهانی برخوردار باشند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها
[ad_2]
منبع