استقبال ۳۰ هزار نفری از بازیگران «ممنوع‌التبلیغ»/ «پژمان» حریف می‌طلبد!

استقبال ۳۰ هزار نفری از بازیگران «ممنوع‌التبلیغ»/ «پژمان» حریف می‌طلبد!


جریان اکران سینما‌ها هم چنان زیر سایه سنگین استقبال مخاطبان از فیلم «هتل» قرار دارد و نه فقط قسمت عمده‌ای از عایدی گیشه‌ها که سهم اختصاصی‌ای از ظرفیت اکران سینما‌ها هم به این فیلم تازه مسعود اطیابی تعلق اشکار کرده است.

آمار استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌ها هم چنان سیر صعودی دارد و امید‌های تعداد بسیاری برای ثبت رکورد‌های تاریخی در چرخه اکران تا آخر سال جاری زنده شده است. در این شرایط، اما هم چنان فیلم‌های غیرکمدی شرایط ایده‌آلی ندارند و محدودیت‌ها هم برای گروهی از فیلم‌ها دست‌وپاگیر شده است.

در یک نگاه کلی ترکیب چهار فیلم اول صدر جدول فروش هفتگی سینما‌ها در این هفته تغییری نداشته، اما فیلم «عامه‌پسند» در همین قدم ابتدایی اکران موفق شد از فیلم «نارگیل ۲» پیشی بگیرد و جایگاه پنجم این جدول را از آن خود کند.

مجموع مخاطبان سینمای ایران در طول یک هفته قبل از مرز ۹۵۰ هزار نفر عبور کرد و تنها چند قدم تا رقم رویایی یک میلیون مخاطب در هفته فاصله داریم.

در این گزارش هفتگی، از حالت فروش فیلم‌های سینمای ایران، کارکرد پنج فیلم پرفروش هفته چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۲ را مرور می‌کنیم.

رتبه اول؛ هتل/ ۲۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان

حتما که قسمت عمده‌ای از فروش فیلم‌های روی پرده به‌اختصاصی در ژانر کمدی مدیون بازیگران مهم است و به همین علت نمی‌توان تأثیر برند «پژمان جمشیدی» در سیر صعودی استقبال از «هتل» را نادیده بگیریم.

فیلم تازه مسعود اطیابی تا این مدت از نفس نیفتاده و با گذشت بیشتر از یک ماه و نیم از اغاز اکران هم چنان ناظر بالا رفتن روز به روز تعداد مخاطبانش است.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری را در آینده دنبال کنید.

پژمان جمشیدی اکنون چشم انتظار رقیبی است که بتواند یکه‌تازی او در گیشه امسال را به چالش بکشد! یقیناً می‌توان او گفت با دقت به در پیش بودن اکران «ویلای ساحلی» خودش هم می‌تواند در آینده یکی از رقبای جدی خود باشد!

فیلم «هتل» در طول هفته قبل با جذب ۵۰۵ هزار مخاطب به سالن‌های سینما، بیشتر از ۲۱.۵ میلیارد تومان فروش داشت و بافاصله پرفروش‌ترین فیلم هفته می بود.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون، ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

استقبال ۳۰ هزار نفری از بازیگران «ممنوع‌التبلیغ»/ «پژمان» حریف می‌طلبد!

رتبه دوم؛ بچه زرنگ/ ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان

هفته پیش نوشتیم که «بچه زرنگ» موفق شده است گفتن پرفروش‌ترین فیلم کودک تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند، اما از منظر مجموع مخاطبان، این فیلم هم چنان راهی طویل برای رقابت با پیشگامانی همچون «کلاه قرمزی و پسرخاله» و یا حتی «گلنار» دارد.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را هم چنان می‌توان یکی از اتفاق‌های اکران امسال دانست که در رقابت با فیلم‌های کمدی موفق شده است طی بیشتر از یک ماه، جایگاه دوم جدول فروش هفتگی را با اقتدار برای خود نگه داری کند.

انیمیشن «بچه زرنگ» این هفته ۱۶۰ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند و ۵ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان هم فروش کرد تا هم چنان دومین فیلم پرفروش اکران هفتگی سینما‌ها باشد.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

رتبه سوم؛ فسیل/ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

فیلم «فسیل» در هفته‌ای که گذشت، نسبت به هفته قبل‌تر، نه فقط با کم شدن فروش روبه رو نبوده است که حتی موفق شد مخاطبان بیشتری را هم به سینما‌ها بکشاند.

این فیلم به کارگردانی کریم امینی و با درخشش بهرام افشاری در نقش مهم، تا این مدت گویی ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب دارد و تا این مدت تصمیم ندارد از کورس رقابت در گیشه امسال کنار بکشد.

«فسیل» این هفته هم توانست بیشتر از ۹۳ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما بکشاند و رقم ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را در گیشه هفتگی خود ثبت کند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۲۸۳ میلیارد تومان بوده است.

استقبال ۳۰ هزار نفری از بازیگران «ممنوع‌التبلیغ»/ «پژمان» حریف می‌طلبد!

رتبه چهارم؛ گیجگاه/ ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان

فیلم «گیجگاه» از آن فیلم‌هایی است که از محدودیت در فرآیند تبلیغات بی‌نصیب نبوده است و اجازه منفعت گیری از تصاویر باران کوثری به‌گفتن بازیگر نفش مهم زن خود را در مواد تبلیغی همانند پوستر و تیزر نداشت. با این همه، اما فضای نوستالژیک فیلم و وجود بازیگرانی همچون حامد بهداد و جمشید هاشم‌پور تا به اینجا در گیشه جواب داده و فیلم هم چنان مقام چهارم جدول فروش هفتگی را برای خود نگه داری کرده است.

یکی از ایده‌های دلنشین این فیلم که در تیزر‌های تبلیغاتی آن هم مورد منفعت گیری قرار گرفته است، دعوت از حمید غلامعلی به‌گفتن یکی از خوانندگان محبوب و خاطره‌ساز دهه ۷۰ برای خواندن تیتراژ پایانی می بود که هم‌خوانی خوبی با فضای روایت فیلم که مربوط به دهه ۷۰ می‌بشود، داشت.

فیلم «گیجگاه» در هفته قبل ۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان فروش داشت و بیشتر از ۵۰ هزار مخاطب را هم به سینما‌ها کشاند.

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران تا کنون ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

استقبال ۳۰ هزار نفری از بازیگران «ممنوع‌التبلیغ»/ «پژمان» حریف می‌طلبد!

رتبه پنجم؛ عامه‌پسند/ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان

فیلم تازه سهیل بیرقی اکنون تازه‌نفس‌ترین فیلم غیرکمدی در میدان رقابت فتح گیشه هفتگی سینما‌ها محسوب می‌بشود که هر چند با فیلم‌های کمدی صدر جدول فاصله تعداد بسیاری دارد، اما همین که در هفته نخست اکران خودش را به ترکیب ۵ فیلم بالای جدول رسانده است، دستاورد قابل توجهی است.

مسئله مهم درمورد فیلم «عامه‌پسند» علاوه‌بر انتظار چند ساله آن برای صدور پروانه نمایش و به تعبیری اجازه اکران عمومی، محدودیت شدید در عرصه تبلیغات فیلم است. فاطمه معتمدآریا و باران کوثری دو بازیگر مهم فیلم می باشند که در شرایط جاری مهر «ممنوع‌التبلیغی» بر کارنامه‌شان خورده و عوامل «عامه‌پسند» امکان منفعت گیری از تصاویر آن‌ها در پوستر و تیزر فیلم‌شان را نداشته‌اند.

گروه تبلیغاتی «عامه پسند»، در ایده‌ای خلاقانه، عکس هوتن شکیبا به‌گفتن بازیگر مهم مرد را هم از مواد تبلیغی خود حذف کردند و با پوستر‌های سفید و تیزر‌های بدون عکس، اعتراض خود به این شرایط را نشان دادند. دلنشین این که این ایده هم جواب داد و به‌گواه گیشه، مخاطبان از این فیلم استقبال کرده‌اند.

فیلم «عامه‌پسند» در هفته قبل ۲۸ هزار مخاطب را به سینما‌ها کشاند که با احتساب دو روز ابتدایی اکران فیلم می‌توان او گفت تا به امروز بیشتر از ۳۰ هزار مخاطب به تماشای این فیلم از بازیگران ممنوع‌التبلیغ نشسته‌اند!

مجموع فروش این فیلم از ابتدای اکران و طی نزدیک به ۱۰ روز در نزدیک به ۱.۵ میلیارد تومان بوده است.



منبع