(ویدئو) تولید محصولی عجیب در ایران خودرو/ ری‌را؛ اولین خودروی تمام‌برقی اگزوزدار جهان!

محصول شگفت ایران ماشین/ ری‌را، اولین خودروی همه‌برقی اگزوزدار جهان/ ویدئو

[ad_1]

نمایشگاه تحول صنعت ماشین تهران روز قبل با وجود عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ادامه دارد.

روز قبل در حالی ری‌رای همه‌برقی شرکت ایران ماشین توسط علی‌آبادی رونمای شد که در طراحی آن نکات عجیبی به چشم می‌خورد که ازجمله آن می‌توان به منفعت گیری از دو خروجی اگزوز در این خودروی برقی اشاره کرد.

گویا اکنون ایران ماشین تصمیم دارد با تشکیل دود از خودروی برقی صنعت خودروی جهان را از تولیدات خود حیرت‌زده کند.

حیرت بازدیدکنندگان از اگزوز خودروی برقی

جدا از او گفت و گو‌ها و حواشی که بر سر اراعه نسخه بنزینی ری‌را پیش آمده و ایران ماشین نتوانسته بعد از گذشت چندین سال، این کراس‌اوور ایرانی را داخل بازار کند، حال این شرکت خبر از اراعه نسخه همه‌برقی آن می‌دهد.

با رونمایی ری‌را برقی ایران ماشین در نمایشگاه تحول صنعت ماشین، حواشی تعداد بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درز‌های حاضر در قسمت درب موتور و این چنین چراغ‌های نه‌چندان دلنشین دی‌لایت، نارضایتی تعداد بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

مسئله شگفت ماشین در قسمت پشتی آن نهفته است. با وجود این که ایران ماشین ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، قسمت جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در قسمت پایین سپر دیده می‌بشود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

یقیناً شرکت ایران ماشین اظهار کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌بشود و به گمان زیادً در زمان اراعه ماشین، تغییراتی روی آن اعمال بشود؛ اما همین علت هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران ماشین اشکار شده، دلیلی ندارد که این چنین اهمال‌کاری در وجود وزیر صمت داشته باشد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره انتخابات، سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ وهنر و گردشگری را در آینده دنبال کنید.

یقیناً این اولین گاف ایران ماشین در عرصه ماشین‌های برقی نبوده و در نمایشگاه‌های قبل خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، فقطً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده می بود.

در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران ماشین همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا تا این مدت طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی خبر ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به منفعت گیری از اگزوز ندارد.

[ad_2]

منبع