رانندگان خودروی برقی زیاد تر در تصادف تقصیر کار هستند_آینده
به گزارش آینده
وسایل نقلیه الکتریکی از فناوریهای جالبی می باشند که روزبهروز دقت افراد بیشتری را به خود جلب میکنند اما جذابیت نباید به نادیده گرفتن امنیت منجر شود.
به نقل از میراژ نیوز، پژوهش «مرکز پژوهش نرمافزار ایرلند»(Lero) در «دانشگاه لیمریک»(University of Limerick) و «دانشگاه بارسلونا»(University of Barcelona) مشخص می کند که رانندگان وسایل نقلیه الکتریکی زیاد تر از رانندگان خودروهای بنزینی و دیزلی در تصادفات جادهای نقش دارند.
زیاد تر بدانید: اولین پیوند تک الکترونی کربن مشاهده شد
پژوهشگران مرکز پژوهش نرمافزار ایرلند با تحلیل ادعاهای بیمه و دادههای بهدستآمده از حسگرهای داخلی، یافتههای مهمی را یافتند.
۱. رانندگان خودروهای برقی و هیبریدی، رفتارهای متغیری را نسبت به رانندگان وسایل نقلیه سنتی از خود نشان خواهند داد.
۲. خودروهای برقی نسبت به خودروهای سنتی، خطای بیشتری را ثبت میکنند.
۳. تعمیر خودروهای برقی ۶.۷ درصد گرانتر از خودروهای سنتی است.
دکتر «بری شیهان»(Barry Sheehan) پژوهشگر مرکز پژوهش نرمافزار ایرلند و از پژوهشگران این پروژه او گفت: رانندگان خودروهای برقی نقش بیشتری را نسبت به رانندگان خودروهای دارای موتورهای احتراق داخلی دارند. پژوهش ما مشخص می کند به رغم این که میانگین مسافت پیمودهشده خودروهای برقی کمتر از موتورهای احتراق داخلی است، کمتر قرار گرفتن در جاده تقصیر رانندگان را افت نمیدهد. زمان تحلیل ادعاهای مربوط به اشتباه، ناظر افزایش چهار درصدی تصادفات خودروهای برقی و افزایش شش درصدی خوروهای هیبریدی در قیاس با موتورهای احتراق داخلی بودیم.
شیهان در ادامه گفت: با وجود این، هنگامی که خوروهای هیبریدی با مدلهای آماری آزمایش خواهد شد، نگرانی فرد دیگر را درمورد نقش خود در افزایش خطر نشان نمیدهند. نتایج این پژوهش مشخص می کند که خودروهای برقی دارای مشخصات ریسک بالاتری نسبت به خودروهای موتور احتراق داخلی سنتی می باشند. بر پایه یافتههای این پژوهش، حرکت رانندگان زمان راندن خودروهای هیبریدی یا برقی به طور قابل توجهی تحول میکند. این بدان معناست که گمان ابراز تصادف با خودروهای برقی نسبت به موتورهای احتراق داخلی زیاد تر است.
«کوین مکدانل»(Kevin McDonnell) پژوهشگر ارشد این پروژه خاطرنشان کرد که تحلیل آنها درمورد انواع سوخت مشخص می کند که خودروهای برقی و هیبریدی، میانگین مسافت پیمودهشده کمتری را نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارند. او گفت: این مشخص می کند که گمان اشتباه کردن موتورهای احتراق داخلی زیاد تر است. با وجود این، دادههای بهدستآمده از ادعاها با اراعه شواهد از طریق مدلسازی پیشبینیکننده و تحلیل ریسک مبنی بر افزایش وقوع اشتباه در خودروهای الکتریکی با این فکر در تضاد است.
این پژوهش در مجله «Accident Analysis & Prevention» به چاپ رسید.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها