جواب امتحانی تشکیل شده توسط هوش مصنوعی قابل تشخیص نیست_آینده
به گزارش آینده
محققان دانشگاه ردینگ این چنین دریافتند که مقالات تشکیل شده توسط هوش مصنوعی در قیاس با مقالاتی که توسط دانشجویان واقعی نوشته شده می بود، نمرات بالاتری دریافت کرده بودند.
هوش مصنوعی پیش از این ثابت کرده می بود که میتواند امتحانات را با پیروزی پشت سر بگذارد. امری که علتشده است برخی از مدارس و دانشگاهها دانشآموزان و دانشجویان را از منفعت گیری از ابزارهای هوش مصنوعی در دسترس همانند چتجیپیتی منع کنند.
با این حال نتایج مطالعه تازه مشخص می کند که کارآمدی این تصمیم محل سوال است.
محققان جواب آزمونهایی را که توسط هوش مصنوعی نوشته شده می بود برای دریافت مدرک پنج دوره گوناگون کارشناسی روانشناسی در دانشگاه فرستادند. آنها دریافتند که ۹۴ درصد از این موارد ارسالی شناسایی نشدند.
نویسندگان انها گفتند که این یافته «زیاد دلواپسکننده» است، به خصوص که محتوای جوابهای تشکیل شده توسط هوش مصنوعی توسط محققان اصلاح نشده و مورد بازبینی قرار نگرفته است.
آنها در مقاله خود آوردهاند: «محتمل است که برای ۶ درصد باقیمانده نیز دانشآموزان و دانشجویان خروجی هوش مصنوعی را مقداری تحول داده باشند که این هم کمتر قابل تشخیص است.»
امروزه تعداد بسیاری از دانشآموزان و دانشجویان تکالیف خود را با منفعت گیری از هوش مصنوعی انجام میدهندعکس: کانوا
علاوه بر این در ۸۳.۴ درصد موارد، تکالیف امتحانی اراعهشده توسط هوش مصنوعی در قیاس با جوابهایی که بهطور اتفاقی از دانشآموزان واقعی انتخاب شده بودند، نمرات بالاتری کسب کردند.
پژوهشگران میگویند هوش مصنوعی تنها در سوالهایی که جواب به آنها الزام استدلال انتزاعیتر است، به مشکل برمیخورد. در این موارد دانشآموزان واقعی بهتر میتوانند از بعد جواب بربیایند.
بنابر حرف های محققان، هرچند آزمونهای حضوری نظارت شده میتوانند این مشکل را افت دهند، با این حال مدارس و دانشگاهها با دقت به تکامل ابزارهای هوش مصنوعی باید آنها را به گفتن «حقیقت تازه» بپذیرند و راههایی برای ادغام آن با حوزه آموزش بیابند.
نتایج مطالعات تازه در نشریه علمی «PLOS ONE» انتشار شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکارها