تخفیفهای دیجیکالا واقعی می باشند؟ – سایت خبری تحلیلی کسب و کار
به نقل از کسب وکار_اینده ، در هر کمپین تخفیفمحور هنگامی جستوجو کالای موردنظرمان میگردیم و چشم به راه دیدن یک تخفیف شوقانگیز هستیم، همزمان میگوییم نکند تخفیفها غیرواقعی باشند؟
اتفاقا این یکی از اتفاقات بدی است که طبق معمول در کمپینهای تخفیفی بزرگ همانند بلک فرایدی میافتد. در روزهای نزدیک به برگزاری این کمپینها فروشندگانی قیمتهای بالا برای کالاها در نظر میگیرند و سپس با تخفیف زیاد، کالا را به قیمت مهم یا حتی مقداری بالاتر میرسانند و میفروشند. این ماجرا را هم در فروشگاههای داخل شهر میبینیم و هم در فروشگاههای اینترنتی.
یکی از فروشگاههای اینترنتی که در روزهای بلک فرایدی از آن به همین علت انتقاد میبشود دیجیکالا است. طبق معمول هم در شبکههای اجتماعی اسکرینشاتی از قیمت قبل و سپس از تخفیف کالاها میگذارند و مینویسند که در واقع کالا اصلا تخفیف نخورده است! سپس هم کار به بد و بیراه گفتن به فروشنده و فروشگاه میرسد.
راهی برای شناسایی تخفیفی دروغین
با وجود این اتفاقات چطور یقین شویم تخفیفهایی که در دیجیکالا میبینیم واقعی است؟ مساله اینجاست که تشخیص این مساله چندان با کاربر نیست و تیمی که در دیجیکالا پرایسینگ یا تیم قیمتگذاری نام دارد باید آنها را بازدید کند.
این تیم برای بلک فرایدی امسال از راهکاری منفعت گیری کرد تا اجازه ندهد فردی از این کمپین سوءاستفاده کند. با این راهکار فروشندگانی که برای برخی از کالاها به زمان طویل تخفیف بالا گذاشته بودند، فروشی نداشتند و دیجیکالا برای آنها یک ویترین شده می بود، شناسایی شدند. کالاهایی هم که تخفیف غیراقتصادی و غیرمنطقی داشتند بازدید شدند. بعد از آن با فروشندگان تماس گرفتند و مساله را نقل کردند تا تخفیفها اصلاح بشود و حالت کالا به حالت عادی برگردد. یقیناً تعداد مقداری از فروشندگان که راضی به انجام این تحول نشدند اخطار گرفتند و جریمه شدند. برای همین امسال تعداد تخفیفهای دروغین زیاد کمتر شد و اسکرینشات خاصی هم درمورداش در شبکههای اجتماعی انتشار نشد.
تخفیف بیعلت
منفعت گیری از این راهحل فقط برای بلک فرایدی نبوده است. هر هفته تخفیفها و کالاها بازدید خواهد شد و فروشندههایی که تخفیف غیرواقعی داشتهاند سپس از شناسایی اخطار میگیرند و جریمه خواهد شد. حتی در بخشی همانند «شگفتانگیزها» که تخفیفمحور است رقمها و درصدها رصد خواهد شد تا فردی نتواند با تخفیف شگفت ولی دروغین سر خریداران کلاه بگذارد.
با این راهکارها کالاهای دیجیکالا زیاد کمتر از قبل تخفیفهای شگفت و غیرواقعی میگیرند و میتوانید با خیال راحت از دیدن تخفیفها ذوقزده شوید و خرید کنید.
منبع